marec 09, 2009

Spremenili bomo vse, da bo vse ostalo isto

Spremembe! Change!

Ko se zavemo resnosti položaja in se poleže prah okoli pojava imenovanega recesija, se prične retorika, ki jo je na eno samo besedo uspelo skrčiti prvemu črnemu predsedniku "pomembne" države. Katera mimogrede spominja na kurbo, kateri so stranke nekaj let plačevale pretirano ceno, sedaj pa stara in betežna prepričuje stranke, da je še zmeraj vredna pretirane cene.

Prosti trg, ki naj bi se sam uravnaval pod težo ponudb in povpraševanja, se je zvil pod težo prevelikih pričakovanj, s katerimi ni nič narobe, če so vsaj malo polarizirana. Tako pa so častilci turbo kapitalizma polagali svoje vrednostne papirje na tisti oltar, ki je v tistem trenutku obljubljal najvišje donose. Pojavili so se turbo bogovi in si izmišljali nove trge in nove finančne igrice. Turbo bogovi so tekmovali med sabo, da bi izgledali lepše. Boljše od drugih turbo bogov. Napovedovali so nebesa. Z višjimi donosi kot konkurenčni bogovi. Zgodilo se je, da so turbo bogovi tako dolgo obljubljali turbo donose, da so začeli tudi sami verjeti vanje. In tako dokončno izgubili stik z realnostjo.

Tako ne gre več naprej so ugotovili in sedaj prosijo predsednike držav, da naj jim pomagajo. Naj jim dajo denar, da bodo v svoja nebesa postavili nove rekvizite in z njimi pričeli privabljati iste naivneže. Naj jim država podari denar, da bodo lahko nadaljevali z istimi napakami. Isti princip, mogoče malo drugačne nianse.

Strinjam se z mnenjem g. Žižka, ki pravi, da se s kapitalizmom borimo za kapitalizem, ki dokazano ne deluje in da bo potrebno poiskati novo pot. Pravi, da ima Evropa edino priložnost, da najde svojo pot iz krize. Ali gledano drugače - edino priložnost, da zajebe edino priložnost.

Ha? Si upamo pomisliti, da bi res spremenili kaj v temeljih? Kaj tako pomembnega, kot so naše vrednote? Ali bomo samo ponavljali gesla, ki vključujejo besedo "spremembe" in upali, da bo spet tako kot je bilo? Res smo odgovorni za spremembe, vendar da jih uresničimo z dejanji in ne z neskončnim ponavljanjem besed. A ne g. predsednik vlade?

Ni komentarjev:

Marketing Ad