marec 28, 2009

S podražitvami nad krizo

Popularna matematika.

Podjetje zazna krizo šele, ko prodaja pade. Država zazna krizo malce kasneje. Ko se v državno kasico prasico ne nabere dovolj davkov. Takrat se prižgejo rdeče luči in pričnejo se krizni sestanki. Na vseh nivojih. Managerji si pred naziv manager dodajo besedo krizni in si povečajo plačo. Predsedniki ponavljajo, da so predsedniki v kriznih časih in da zaradi tega ne prevzemajo odgovornosti za neuspehe.

Krizna pravila najprej zapovedujejo varčevanje. V podjetjih se to pozna pri najmanj pomembnih stvareh. Kot je pisarniški material. Svinčniki in papir. Država začne varčevati tam, kjer to stori najlažje. Pri pisarniškem materialu. Svinčnikih in papirju. V prvi fazi krize bi pričakovali, da so najbolj na udaru proizvajalci pisarniškega materiala. Če lahko temu rečemo sreča, največ pisarniškega kiča ustvarijo Kitajci in to ne vpliva tako zelo na naš proletariat.

Nadalje podjetja zaostrijo pravila za zaposlene. Zaradi upada prodaje, so proizvodne kapacitete prevelike in podjetje se zave, da plačuje ljudem, ki nimajo dela. Zaradi majhnosti in načina kadrovanja (po sorodnih vezeh) je odpuščati izredno težko. V podjetjih managerji določijo pravila, ki jih je zelo težko dosledno spoštovati. Bolj spretni managerji določijo pravila s katerimi uspejo uničiti vse dobro v medsebojnih delovnih odnosih. V upanju, da bodo najbolj občutljivi odnehali sami. Še težje je odpuščanje v javni upravi, kjer se kadrovanju po sorodnih vezeh pridruži še kadrovanje za pretekle zasluge. O odpuščanju se v tem okolju ne govori. Se pa zato bolj dela na zaostritvi delavnih pogojev.

Nekatera srečna podjetja pa se krize lotevajo tako, da enostavno podražijo izdelke. Železnice, elektrika, komunala. Mini monopolisti se znajdejo, kot jim je pač najlažje. Situacijo rešujejo s podražitvami.

Kako dolgo bo proletariat lahko plačeval več za isto?

Ampak če poslušamo vlado in našega predsednika smo na dobri poti. Pravkar se pripravlja tretji sveženj ukrepov. Če bo tudi ta podoben prejšnjim dvem, potem je jasno, da za njega ne bomo niti vedeli in ga ne bomo prepoznali po učinkih, ampak po imenu. 3. sveženj ukrepov.

Pahor si kavo kuha sam.

Ni komentarjev:

Marketing Ad