avgust 22, 2006

Manifestacija nakupovalih centrov - kje kupujete in kaj v resnici kupujete?

So nakupovalni centri manifestacija trenutnih družbenih razmer? Lahko polno trgovsko polico razumemo kot nagovor posamezniku o možnosti svobodne izbire, ki jo je prinesla demokracija? (svoboda)

Nam različne vrste makaronov, špagetov in njim podobne testenine sporočajo, da se lahko v svobodni državi vsakdo odloči in izbere sebi najslajši izdelek? In če si slučajno ne more privoščiti najslajšega, si še vedno lahko izbere tistega z najnižjo - malodane - subvencionirano ceno? Ali ni reklamiranje akcijskih cen le marketing, ki nas prepričuje o socialnosti nakupovalnega centra? Kako zelo socialno naravnani so nakupovalni centri? Kako nas vsakodnevno subvencionirajo in nagrajujejo? (sociala)

Da ne gre dvomiti v socialno naravnanost centrov pričajo brezplačni izdelki. Vsaj tako pravi trgovka katera vam hote ali nehote vsili nalepko z zvezdico poleg računa. Zberite jih končno mnogo in dobili boste "brezplačno" nagrado. Ker ste kot kupec pomembni. Ker brez vas, ki pomagate graditi uspeh trgovskega centra pač ne gre. Ne glede na vaš socialni status. Vsi ste enako pomembni - dokler kupujete pri nas. Cenjeni kupci ali trgovski proletariat? (vsi drugačni, vsi enakopravni)

K sreči nismo obsojeni le na eno vrsto kruha, žgancev ali mleka iz državnega zbiralnega centra skrbijo. Zahvaljujoč različnim domačim in tujim trgovcem, ki se trudijo omenjene artikle pripeljati tudi iz najbolj zahojenega dela sveta? Da domač kruh ni tako zelo dober, ko enkrat poskusite fancosko štruco, izdelano v Franciji, globoko zamrznjeno, pripeljano v Slovenijo, hitro odmrznjeno ter malo pogreto, nas prepričuje francoski trgovec. Da s kinderjajčkom kupimo pravzaprav tri stvari - ne povedo pa, da plačamo tretjino cene za presenečenje (izdelek?), medtem ko ostali dve tretjini za igračko in čokolado. Domači trgovci nas prepričujejo, da je slovenski sok v njihovi embalaži enak tistemu v embalaži znanega slovenskega podjetja, ki proizvaja sok, ki ga polnijo v embalažo trgovca? (konkurenčnost)

Pravzaprav je zgodba nakupovalnih centrov krasna - dokler ne pridete do blagajne.

Ko vas bodo naslednjič prepričevali, kako lepo je živeti v demokraciji, kjer lahko svobodno izbirare in kjer je poskrbljeno za najšibkejše - potem se vprašajte s čim in kako boste to plačali?

Kje pa nakupujete vi?

Ni komentarjev:

Marketing Ad