julij 26, 2006

Linksys Wireless Social Router za 5€ - potrjeno!



Posledica nekomunikativne prodajalke je bilo tipkanje ključnih besed "linksys wireless" v iskalnik.

Ki mi je postregel s 14115-imi zadetki med katerimi sem na 14 strani (ja tudi tako daleč nekateri brskamo za relevantnimi zadetki) zasledil zanimivo novico o podjetju FON, ki namerava izgraditi socialno WiFi omrežje.

"Ruterje talajo, skoraj brezplačno!" sem si rekel, ko sem videl novico o tem, da špansko podjetje FON, skupaj z velikanoma Google ter Skype, ponuja brezžični Linksys router za bagatelo. Borih 5€ ter dodatnih 10€ poštnine. "To je gotovo spet nateg!" mi je pridodala boljša polovica.

In sem sredi noči, ko je Špela že spala, potegnil Visa kartico ter naročil enega. Plačilo je potekalo preko PayPal-a, zato sem sistemu zaupal. Po dobrem tednu čakanja, sem ga prejel in namestil v sekundi dvajset.

"Nekaj mora biti zadaj," ste verjetno prepričane drage bralke. In imate prav - nekaj je zadaj. Z nakupom namreč postanete Fonero, del svetovnega gibanja, ki si prizadeva za brezplačni dostop do interneta. Povsod in vedno. Ob namestitvi se vsak Fonero odloči, kakšen uporabnik želi biti in izbira med Alienom, Billom ali Linusom.

Alien so uporabniki, ki niso člani fon-a in plačajo dostop do neta, nato pa imajo 24 ur dostop na vseh fon točkah.
Bill so uporabniki, ki dobijo delež denarja, ki ga Alieni plačajo za dostop, del dobi ISP, če se strinja s tem, da njihovi uporabniki souporabljajo povezavo, del pa dobi podjetje FON.
Linus so uporabniki, ki sharajo svojo spletno povezavo in imajo prost dostop do neta na vseh FON točkah, če pa se Bill ali Alien priklopi na njihovo točko pa pobereta FON in ISP ves denar.

Odločil sem se, da postanem Linus. Veliko potujem in v kolikor bom našel v bližini kakšnega Fonerota bom brezplačno povezan v splet. Osebno mi je všeč ideja o deljenju broadband povezave, ki je v mojem primeru zasedena okoli 5%.

Kako je s prihodnostjo ideje? Za njo stojijo velika podjetja, zato je odvisno predvsem od ponudnikov interneta (ISP) ali bodo dovolj liberalni in bodo idejo sprejeli? In ali se bo pojavilo dovolj Fonerotov, da pokrijemo cel svet, glede na precej majhen domet?

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Podobno skupino uporabnikov poskušata Avtera kot uvoznik Linksysa in Redox kot lokalni ponudnik rešitev, uveljaviti na Primorskem. V zgodbi manjka kak ISP, ki bi pristavil svoj lonček, ker zdaj financirata le udeležena člena.

Ideja je zanimiva, ker z ruterji (al APji, ne vem s čim to rešujejo) pokrivajo dober del Obale, manjka pa še veliko točk, da bi s prenosnikom ali telefonom res lahko poslal mail s plaže.

Več informacij je na www.gspot.si

Meni zveni uporabno.

Unknown pravi ...

Ideja je dobra. FON se jo je lotil globalno, naša podjetja pa lokalno. Zanimiva informacija. Škoda, da se kakšen SiOL ne odloči podpreti ideje in narediti Slovenije bolj "broadband". Vse kar jim je treba narediti, da rečejo da se grejo s FONom zraven, potalajo nekaj ruterjev, naredijo malo reklame in čez čas bodo evri začeli kapljati.

Bil bi presenečen, če bi se to zgodilo. Ta čas pa ponujam FON na pol ilegalno - imam pač omrežje, ki ga nisem posebej zaščitil ;)

Bi kdo brezplačen internet s pivom? FON_WithFreeBeer.

Marketing Ad