september 09, 2007

Podražitve? Dokažite!

Ob vseh akcijah, vikend akcijah, dnevno najnižjih cenah, preverjeno najcenejših izdelkih in XXL cenah zna človek pomisliti, da živimo v svetu popustov in vsak dan nižjih cen. Trgovci nas z vsakim poslanim katalogom prepričujejo, da je tako. Da so naredili vse, da bi naš nakup bil skoraj brezplačen. Trgovci so prevzeli taktiko našega zunanjega ministra, ko na napade odgovarja z odprtimi pismi. Tudi Mercator se je lotil tega na podoben način in pozval dobavitelje pekarskih izdelkov naj ne pretiravajo. Ni pa nkjer omenjeno, da je Mercator pravzaprav tudi lastnik podjetja, katerega žemljice in bige se prodajajo v Mercatorjevih trgovinah. Toliko o zavzetosti, dragi potrošniki.

Druga kategorija papirja - časopisi - pa nas prepričujejo, da so osnovne življenske potrebščine vsak dan dražje. Da se je v zadnjem letu ogromno izdelkov podražalo in to predvsem tistih, ki jih kupujemo vsak dan.

Komu verjeti? Sodeč po količini hrane, ki jo za 4,17€ lako prinesem iz trgovine, je verjeti predvsem lastnim izkušnjam. Katere govorijo v prid temu, da smo pri uvedbi evra izgubili možnost primerjanja cen. Kaj pa je 2€ za izdelek? Včasih je stal 250 SIT. Ampak to je skoraj 100x na podražitev in to čeprav je številka skoraj 100x manjša. Tu je problem, ki ga označujem kot "problem majhnih števil" in kateri nedvomno v nekem delu vpliva na podražitve.

Rešitev je zelo enostavna in na tem mestu sem že večkrat omenil, da sem pred časom želel od naših trgovcev pridobiti njihove cene. Cenik vsega, kar imajo na policah. Ker le tako bi lahko primerjali!

Poznate kakšnega trgovca, ki bi bil pripravljen tedensko pošiljati celoten cenik izdelkov v trgovini? Mercator, Toš, Spar, Hofer, Lidl - imate jajca?

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Zdravo,

Mercator je svoj čas cenike dajal tudi konkurenci, da niso rabili studentje popisovati cen po trgovini. Ne vem pa če se to še vedno prakticira...

In Mercator je res lastnik Pekarne Grosuplje, vendar pa je le-ta le ena izmed mnogih ki prodaja kruh v Mercatorju... In poziv je veljal prav vsem, tudi njej.

In kdaj boste končno videli kje je bistvo vseh teh podražitev? Marže procentualno resda ostajajo iste že vsa leta, vendar superrabati in ostale bonitete vsako leto konkretno poskočijo... In le te morajo proizvajalci pokriti z dvigom cen - eni zaradi stroškovne neučinkovitosti, drugi pa zato, ker imajo že tako majhno razliko v ceni, da bi sicer lahko kar zaprli obrt.. Kako vem? Poklicno vem.

Anonimni pravi ...

Samo, kako se je pšenica v parih letih podražila za par procentov, kruh pa za krepko dvomestno številko?

Marketing Ad