julij 07, 2007

Se zanalašč zajevabajo iz slovenščine?

V sodobnih demokracijah je konkurenca gibalo izboljšav ter napredka. V sodobnih demokracijah konkurenca sili ponudnike k vedno novim izboljšavam. Svežim idejam in prijemom. V sodobni demokraciji ponudniki tudi zaradi konkurence nudijo vsak dan več. Ne zaustavijo se na povprečju. Nadgrajujejo uspehe konkurenčnih podjetij.
V nasprotnem jih povozi konkurenca...

A res?

Trg s turistično ponudbo velja za zrelega. Konkurenčnega. Na katerem deluje ogromno agencij, ki ponujajo. Različne destinacije. Različne cenovne razrede. Različne načine potovanj. Nekatere se specializirajo za Hrvaško, druge samo na Dalmacijo. Tretje na eksotična potovanja, četrte za potovanja v majhnih skupinah.

Vsem pa je skupno, da svojo ponudbo predstavljajo v katalogih. Ki nam jih vsiljujejo na ulici, v njihovih pisarnah ali kar na blagajnah nakupovalnih centrov (o vrečkah s turistično ponudbo za katere sem plačal bom kakšen stavek napisal v drugem postu). Katalogi so najosnovnejše marketinško orožje turistične ponudbe. Zatorej je pričakovati, da so na zrelem trgu popolni. Ker so le takšni lahko konkurenčni z ostalimi katalogi ostalih konkurenčnih podjetij.

A res?

Kot primer nezrelega, amaterskega in "jas se bom ukvarju s turizmom ker je v njem bojda velik gnarja" si je vredno ogledati katalog podjetja Sunshine Turistik Gmbh, ki se oglaša na spletni strani www.sunshine-touristik.ch in ga pri nas zastopa podjetje Street tour iz Portoroža.



Med drugim je v katalogu objavljen program potovanja.
1. dan:
... Čas odhoa bomo prilagodili ...
... P prihodu v Piso ...
... znamenitosti, glasoviti poševni stolp ...
... V večernjih urah se bomo ....
... proti St.Bartolomeo kje prespimo ...

Verjetno je težko verjeti, da je mogoče toliko napak v enem odstavku, zato kot dokaz prilagam fotografijo v visoki ločljivosti.



Nadaljuje se v podobnem slogu.

2. dan:
... po poti bomo imeli krajše postajanke, ...
... panoramski ogledi Monaco in Nica ...

3. dan:
... Po zajtrku Vas domačin Vas povabi na Wellcome drink ...
... kje boste dobili ...
... Vdeležimo se izleta ...

4. dan:
... se odpravimo na celodnevni izlet Barcelona in Kloster Montseratt.
... prihod v hotel v večernjih urah ...

6. dan:
... izletov po vaši željii.

7. dan:
... v večernjih urah se napotimo ...

Če nadaljujem brskanje po katalogu, potem je še na isti strani zaslediti sliko lepega, sodobnega avtobusa. Če slika pove tisoč besed, potem bi moral celoten katalog biti sestavljen samo iz fotografij. Ker pisanje in slovenski jezik jim očitno ne gre od rok.

... Čas potovanja si boste lahko prikrajšali z dobrim filmom ...

Kaj si lahko prikrajšam?

Fiasko se nadaljuje s predstavitvijo hotela.

... v izbranih modernih in elegantnih hotelih z 3*** ali 4**** zvezdice ...

V odstavku o predstavitvi sob, skoraj vsaka beseda vsebuje napako.

... Vse sobe ponujajo kategoriji ustrezen komfort,: kad/prha, WC, Balkon, SAT-TV, Sef (proti plačilu).

Pri govoru o prehrani nas mine tek.

... prehrana v hotelu je na bazi samopostrežnega Buffeta ...

Hotelska ponudba:

... bazen z sladko vodo ...
... sončna terasa, Bar, Caffeteria ...
... Aperativ bar, Souvenir shop, telefonska govorilnica, ...

Če se je ozreti po splošnem opisu, pisec (polpisec) nima pojma o dvojini.

... Lloret De Mar in Santa Susanna se nahajajo ...

Tuja konkurenca ni vedno dobra!

1 komentar:

Anonimni pravi ...

Res ni slovnično pravilno zapisano, vendar je potovanje izredno, fenomenalno. Tako lepega in zanimivega potovanja še nisem doživel.

Lep pozdrav!
Milan R.

Marketing Ad