Nacionalni interes. Ti dve besedi so gospodje s kravatami zelo radi izgovarjali v času, ko se je govorilo o prvi prodaji Mercatorja. Da je nacionalnega pomena, da ostane največji slovenski trgovec v slovenski lasti. Da je nacionalnega pomena, da največji slovenski trgovec prodaja slovenske artikle slovenskih podjetij. Da je nacionalnega pomena, da največji slovenski trgovec zaposljuje slovenske iskalce zaposlitve in tako nudi socialno varnost družinam zaposlenih Slovencev. Da je v nacionalnem interesu širitev Mercatorja na tuje trge in s tem odpiranje tujih trgov slovenskemu gospodarstvu. Da bo samo slovenski Mercator družbeno odgovorno podjetje.
Medtem smo kupci kupovali v Mercatorju in opazovali njegovo stagniranje ter dohitevanje konkurence. Pod vodstvom mladega ekonomista, ki se je dokazal s s tem, da ne zna voditi niti rokometne zveze, kaj šele enega največjih slovenskih podjetij, se Mercatorja kar na lepem ni več videlo kot nacionalnega igralca. Postal je le as v rokah politike in tajkunov. S trenutno prodajo pa postaja žrtveno tele.
Prav bi bilo, da "nacionalni iteres" razumemo kot nacionalni interes - interes vseh nas. Kot je na primer dostop do zdravstvenih storitev in do kvalitetnega izobraževanja.
Očitno v mali Sloveniji velike besedne zveze dobijo čisto drug pomen. Nacionalni pomen v mali Sloveniji pomeni, da je zadeva nacionalnega pomena za majhno podmnožico nacije. Nacionalni pomen je nacionalni pomen, dokler podmnožica nacije v njem vidi svoj pomen. Ko podmnožica nacije vidi problem kje drugje, se poserje na prejšnji nacionalni interes. Grda beseda, ampak res se poserjejo! Ko jim zmanjka denarja za pokrivanje lastnih kreditov nimajo težav z nasmeškom prodati prej nacionalnega interesa.
Kot posameznik se lahko uprem in protestiram samo tako, da se odpovem slovenskemu pivu in ostalim izdelkom gospoda v kravati. Od danes naprej!
Ni komentarjev:
Objavite komentar